Tips om je gezondheid te verbeteren

Je kunt best veel zelf doen om je gezondheid te verbeteren. Een overzicht van wat je vooral wel en vooral niet moet doen.

 

Wat je vooral wel moet doen!

  • Zorg goed voor jezelf.
  • Let op je eten, er zijn veel goede boeken hierover tegenwoordig
  • De term Superfoods is geen onzin, maak er gebruik van. Onze voeding is meer gemanipuleerd dan je lief is
  • Wees je bewust van voeding en je voedingspatroon. Je kunt meer dan je denkt!
  • Volop vitamine C en vitamine D extra als supplement en in fruit, groente, smoothies
  • 1000 milligram vitamine C per dag werkt preventief! (Bron: Arts & Apotheker)
  • Slaap voldoende! De uren voor 00.00 uur tellen werkelijk dubbel!
  • Positief in het leven staan helpt écht ! Zet negatieve gedachten om naar positief en win jezelf!
  • Doe dingen die je leuk vindt
  • Vind voldoening in de dagelijkse kleine terugkerende dingen
  • Zorg voor frisse lucht en beweging
  • Check je weerstand bij een klassiek homeopaat. Deze kan je goed uitleggen hoe het met je weerstand gesteld is. De kracht van de homeopathie ligt in de preventie!

Wat je vooral niet moet doen!

  • Vooral geen preventieve vaccinaties
  • Zorg voor zo min mogelijk reguliere medicatie. Ze zijn altijd chemisch synthetisch, moeilijk afbreekbaar voor ons lichaam dus dat kost meer dan het oplevert
  • Je belast je nieren en lever vooral wanneer je reguliere medicijnen gebruikt
  • Ook de griepprik hoort onder deze negatieve belasting
  • We noemen dat bijwerkingen!
  • Rook niet of stop!
    Eén sigaret rooft 40 milligram vitamine C. Eén sinaasappel bevat 61 milligram vitamine C. Een stevige roker > 15 sigaretten per dag, moet dan zeker 12 sinaasappels eten per dag. Wie doet dat?
  • Weinig tot geen alcohol

[fbcomments]